matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Ett kort inlägg...

Kategori: Allmänt

Ikväll blir det ett kort inlägg för det blev ingen middagslur för mig idag så nu är jag skittrött.

Idag såg vi vår första orm sen vår ankomst! Dock var den redan död när jag kom, men hade oturen varit framme hade kanske kvinnan som hittade den dött innan. Hon råkade nämligen ta på ormen som hade slingrat sig upp på trappräcket, så när hon klockan 4 på morgonen skulle gå ner i mörkret så kände hon någonting konstigt under handen. Hon tände lampan och såg att det inte var trappräcket hon tagit i utan i en av de mest dödligaste ormarna som finns på Sri Lanka. Jag kan bara föreställa mig hur snabbt barnen kom upp ur sängen efter det där skriket.. Så det var den stora nyheten när jag kom dit imorse för att hjälpta till. Dock verkade den inte lika skräckinjagande när jag såg ormen ligga där, livlös, liten och huvudlös. Men tänkt vad ett sådant litet kräk kan ställa till med ändå.. Hua.

Annars har dagen i stort sett ut som gårdagen. Hjälpte till med barnen i huset Esther, tog det lugnt under dagen medan barnen var i skolan, gick tillbaka till Esther när klockan slog två. Åt och lekte med barnen och sedan vid 4 tiden tog vi en välbehövlig promenad med Laxmy i denna otroligt fina natur! Den tar verkligen andan ur en..

För övrigt har jag även hunnit skypa en snabbis med både mor,far och pojkvän ikväll. Det var mysigt!

Men nu ska jag sova, för imorgon väntar en ny spännande dag! Godnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: