matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

En superb morgon!

Kategori: Allmänt

Hurra! Den här dagen har startat på det allra bästa sättet som en dag kan starta på. Trots trötta kroppar slet vi oss upp och tog oss en mycket skön och såklart svettig springtur, efter det bakade jag ännu en gång scones till frukost och när vi kom hem igen efter en snabb promenad för att införskaffa oss lite mjöl uppenbarades plötsligt den allra finaste presenten någonsin. Jasmine hade fått ett stort fet brev/paket från Sverige och trots att det inte var till mig var jag lika förväntansfull och spänd som på julafton när Jasmine försiktit sprättade upp det gröna 2 kilos kuvertet. Och vi blev inte besvikna! Paketet innehöll allt möjligt gott. Gott och blandat, skumtomtar, nonstop, massvis med Marabou choklad och även några personliga hälsningar till Jasmine från hennes kompisar där hemma. Till min stora förvåning fick även jag min beskärda del av kakan och döm om min förvåning när Jasmine plockade ut ett litet paket som prydes av mitt namn! Även jag fick godis och en liten hälsning från denna mystiska avsändare Tim Nordh som tydligen är en trogen läsare av denna blogg och kär vän till Jasmine. Så till dig Tim vill jag bara säga: Tack så hemskt mycket! Godiset bringar mer lycka än du kunnat ana och det känns väldigt fint att få en hälsning från någon jag knappt vet hur ser ut. Jag ska göra mitt bästa för att ta hand om Jasmine den tid som är kvar och när jag kommer hem till Sverige igen hoppas jag att vi träffas så jag får tacka dig personligen! (Ett stort tack också till den fina bilden, den ska jag hänga upp på väggen och kolla på varje kväll. Hehe)
 
 
Så nu undrar ni säkert varför vi, på en onsdag, har tiden att springa på morgonen, baka och öppna roliga paket, när vi i själva verket är här på praktik. Men tydligen håller de på att avsluta något projekt på CBR den här veckan (förstod inte riktigt vad de menade eftersom all denna information gavs på sms) och därför kommer de heller inte ha något program för oss den här veckan förrän på fredag. Det innebär att vi kommer ha/har haft 6 dagars ledigt, vilket inte är helt fel! Om man hittar något sätt att aktivera sig på under dessa dagar dvs. Som det har varit hittills har det ändå varit skönt att ha ett schema under veckorna och på så vis få in en liten rytm i vardagen, då vet man alla fall vad dagen kommer att ge.
 
Det hade heller inte varit helt fel om vi hade fått denna information lite tidigare så man hade kunnat planera in någonting för den här längre ledigheten, kanske en längre resa runt i landet eller en sväng ner till sydkusten för lite sol och bad. Men vi får helt enkelt svälja denna smått frustrerande känsla och nöja oss med det lankesiska sättet att få information på, dvs precis i samma stund. Lite Hakkuna Matata känsla över det hela helt enkelt.
 
Istället har vi spenderat dagarna med lite shopping (men nu har både vi och vårt konto fått nog av denna vara), badat med vår handledares barn, spelat basket och badminton med samma barn, bakat massor av svenska bakverk med dessa barn och sett otaliga avsnitt av Vänner utan dessa barn. Vad vi ska fylla ut morgondagen med för aktivitet är fortfarande oklart men i dagsläget lutar det mot att bestiga ett berg här i Kandy (som vi just fick reda på är en kulle av tät djungel. Hmph)
 
Aja, det visar sig. Nu blir det strax middag med familjen innan vi ser några fler avsnitt av Vänner (om inte turen infinner sig och vi får internet dvs) Peace out så länge!

Kommentarer

  • Tim säger:

    Kul att det gav glädje av att få paketet, gör det ju lite mer värt att skicka :-)Hoppas det smakar och om du vill tacka personligen någon gång så är det ju bara att hänga på Jasmine till Uppsala så bjuds det på middag när ni är här.

    2012-11-29 | 10:25:28

Kommentera inlägget här: