matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Tillbaka till storstaden!

Kategori: Allmänt

Nu har jag anlänt till storstaden. Och ja måste faktiskt säga att jag har hunnit med väldigt mycket på den korta tid jag har varit borta. En hel julvecka med mys har avverkats och sedan fylls listan bara på.. Nyårsfirande i Vemdalen med supergänget, skoteråkning med min favorit, längdskidåkning, sovmorgon, fotbollsträning, beeptest, stukad fot, avsked av en mycket fin vän, lunch med en annan fin vän, bad i badtunna, släktkalas, mys med pojkvän, mys med tjejvänner, mys med vanliga vänner, oändligt mycket tårtätande och mycket mer.. Och så har jag gått och blivit hela ett år äldre!

Tror därför att ni förstår varför det har varit ganska lugnt på "bloggfronten". Men nu är jag som sagt tillbaka till livet i stan, till livet som som student och till livet enligt Matilda! Så vad passar då bättre än att jag försöker slänga in ett inlägg då och då om mitt hyfsat normala liv i vår huvudstad?


Anledning till att jag har kunnat skriva detta långa inlägg beror till största del på att jag sitter på tunnelbanan. Såklart. Klockan 23.56 en måndag kväll. Bor numera i Kärrtorp och därifrån tar det närmare 40 minuter att ta sig till Åkeshov där jag har spenderar största delen av mitt liv som stockholmare, därför blir det långa resor när man vill umgås med sina kompisar. Och därav även detta långa inlägg.

Men nu är de slut på skrivandet för ett tag. vi hörs da huj!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: