matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Plugg, plugg och åter plugg...

Kategori: Allmänt

Om 1 vecka har jag min livs första TENTA. Eller snarare om 6 dagar och 19 timmar för att vara exakt.. Detta innebär att dagen i stort handlar om plugg plugg plugg. Så klockan 12 anlände jag till studentpalatset på Odenplan där Kim och jag nu har suttit och pluggat ett tag bland massor av andra hårt studerande studenter. Men jag är faktiskt inte bitter! Tycker snarare att det är lite mysigt att kliva upp på förmiddagen, åka in mot stan för att sen träffas på något mysigt café eller liknande, ta upp datorn ur väskan och köpa sig en kaffe för att sedan diskutera verbböjningar fram och tillbaka. Oväntat men sant! Trivs med livet som student:) därför ska jag nu fortsätta med mina omöjliga franska verb och prepositioner.. Au revoir!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Snabb fråga, behöver man miniräknare för att plugga franska?;)

    2011-10-25 | 18:31:18
  • Matilda säger:

    Det skulle man nästan behöva så invecklat som det är! men nej, det där är en bankdosa..

    2011-10-26 | 00:33:26

Kommentera inlägget här: