matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Tunnelbanebloggerskan

Kategori: Allmänt

Jag har insett att det enda sättet att nu för tiden ha tiden att blogga är att göra det på tunnelbanan. Mitt liv i Stockholm blev inte så lugnt trots allt, och istället för att åka hem om kvällarna och mysa med en kopp te, har det mer och mer blivit likt mitt tidigare liv och nu står både plugg, föreläsningar, jobb(!), fotbollsträning, innebandy, cellgrupp och lindy hop på schemat! Alltså kan man säga att Matildas liv är som det brukar vara.. Därför har jag då också insett att detta med en blogg nog bara funkar om jag gör detta när jag sitter på tunnelbanan, vilket man gör ungefär 30% av sin vakna tid när man bor i Stockholm. Så så får det bli härdanefter..
Ikväll står både innebandy,cellgrupp och Champions Leauge på schemat. Dock har jag insett att den ekvationen inte riktigt går ihop så någonting måste bort. Hm. Funderar nästan på att skippa både cellgruppen och innebandyn och baka någonting gott tills killarna kommer hem istället. Men det betyder att Matilda i sådana fall får en hyfsat lugn kväll, och det funkar väl inte?
Kan även nämnas att min kära vän Carolina Larsson är på väg ner till storstaden just i detta nu och att vi i morgon kommer jobba tillsammans i Lindbergsbutiken! Kul:D

nu är jag strax hemma och under tiden jag har suttit här och skrivit har jag kommit till en mycket djup insikt. Tiden på tunnelbanan går mycket fortare när man bloggar! (haha trodde aldrig jag skulle säga det där)
Aja, au revoir! eller vad man nu säger..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: