matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Träningsvärk, svett och blånaglar..

Kategori: Allmänt

Nyss hemkommen efter kvällens fotbollspass med damlaget från Skå IK. Träningen bestod av 60 minuters spel, 4 mot 4, inomhus, och var grymt ansträngande men rolig! De har ett grymt tempo de där tjejerna och är väldigt duktiga tekniskt sett, så en liten Edsbyjänta som jag fick ligga i hårt för att hänga med i Stockholmstjejernas bollrullning.. Men som sagt, grymt roligt att få spela fotboll igen och när man dessutom gör det med ett sådant härligt gäng blir det ju bara bättre:)

Igår var vi även iväg på ett pass Capoeira, vilket låter lika konstigt som det var! Lärde mig att det är en brasiliansk kampsport och de två brasilianska killarna som höll i det hela var lika dåliga på svenska som jag är på min franska. Så då förstår ni;) därför trodde de flesta att vi hade hört fel när killen, på den allra första gången med en nybörjargrupp, bad oss att gå ner i både bryggor, stå på händer och hjula. Ungefär allt samtidigt. Men nejdå, detta vad tydligen det första man skulle göra i Capoeira, så där var vi, en drös fotbollstjejer som kasta oss runt på golvet för glatta livet till ljudet av trummor och pilbågsljud. Men roligt var det! Och trot eller ej men träningsvärken gör sig ganska mycket påmind idag! kanske bidrog zumbapasset som vi kastade oss in i efter Capoeiran också till det, men tror knappast det.

Kan även nämnas att jag jobbade mitt första riktiga pass i Lindbergsbutiken idag! Och det gick finnemang:) förutom lite kassakrångel i början men det löste sig:) imorgon blir det däremot ledigt för att ta mig till skolan och plugga istället. Sedan innebandy på kvällen:) godnatt puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: