matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Slappar i Åkeshov..

Kategori: Allmänt

Just nu sitter jag och gör i princip ingenting. Lyssnar lite på spotify medan jag surfar runt på facebook och skriver ett inlägg här. Slapp kväll kan man alltså kalla det.. Det beror nog till största delen på att Anton och Gabbe (mina två bundisar) för tillfället är iväg och spelar squash medan jag fick nöja mig med att vara hemma. Har nämligen inte införskaffat mig ett sådant fränt racket som man ska ha till den sporten.. Sen så är det ju även bra att ha någon att spela mot, vilket jag inte har, vilket ledde till att jag fick stanna hemma..Men jag är inte bitter! Har i övrigt haft en ganska bra dag där jag tog lite sovmorgon för att sedan åka in till stan vid 12 tiden. Där mötte jag upp Jonas Mullo för en lunch och sedan strosade jag runt på stan för mig själv.. Längesedan man hade tillfälle att göra det i och med allt plugg som man har varit tvungen att göra. Men i och med att jag har föreläsningsfri vecka passade jag på att göra det nu!
Men. Sedan skickade Kim sms. Om att han tänkte plugga lite ÄNDÅ. Vilket ledde till att jag fick lite skuldkänslor där jag gick på stan och roade mig, att jag tillslut åkte hem till honom på Odenplan (Efter det att jag hade stått utanför hans port i 20 minuter, super kissnödig, eftersom han pratade i telefon med kundtjänst) och "pluggade" lite jag med. Om facebook räknas som plugg dvs.. haha. Sen åkte jag hit och nu sitter jag här. I gabbes tomma lägenhet. Väntandes på att mina två vänner ska anlända.. Vilket dom gjorde nu precis! Haha tajming. aja, då fick jag bättre saker för mig för det är ju som sagt tisdagskväll, och tisdagskväll i Åkeshov är lika med Champions Leauge-kväll! Därför drar jag nu. Huj

Kommentarer


Kommentera inlägget här: