matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

En dryg Matilda, en Anton i bar överkropp och en Gabriel som sitter fastklistrad vid sportbladet =en vanlig kväll i Åkeshov

Kategori: Allmänt

Måndagkväll och jag befinner mig såklart i Åkeshov med mina två bundisar. Jag och Anton sitter i soffan, gör allmänt lite, Gabriel sitter vid datorn och surfar runt på sportbladet, säger allmänt lite. För ca 7 minuter sen åkte Antons tröja av, varför vet jag inte men den brukar göra det runt den här tiden. Han tycker även om att spegla sig när tröjan har åkt av och skaka på sina tuttar. Det är han duktig på anser han. Det är även snart dags för oss att ta fram brödrosten och därmed även kvällsmackorna som har blivit ett måste innan vi ska lägga oss. Om ni inte har förstått det försöker jag alltså beskriva en vanlig vardagskväll i Åkeshov. Ungefär så går den till. Inte särskilt innehållsrik men fortfarande rolig på sitt vis. Igår däremot trodde jag att jag skulle få en väldigt lugn kväll i och med att jag var så trött, men istället blev det fotboll i 2 timmar! Vilket var betydligt roligare än att ta det lugnt! Var faktiskt längesedan det var så fruktansvärt roligt att springa omkring och sparka på en boll. Kanske berodde det på att alla övriga 9 spelare var av motsatt kön, eller så berodde det på att jag sedan min flytt till storstaden inte har fått sparka boll.. ruggigt roligt var det allafall som far min skulle säga. Nu har det blivit dags att hugga in på kvällsmackan! Huj..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: