matildahaggblom

Livet i ett magiskt land - Om min vardag som praktikant i Sri Lanka

Back on track!

Kategori: Allmänt

Dåligt med uppdatering här på senaste tiden. Beror nog på min "lediga" vecka då jag har varit väldigt oproduktiv med det mesta, även då bloggen.. Vilket jag anser bara är sunt.
Nu är jag dock tillbaka i Sthlm efter en skön visit hemma i kära byn och därför är det dags att bli produktiv igen, på alla plan.. Men innan mitt liv i Sthlm återgår till det normala kommer här en snabbsummering från den gångna veckan!

Måndag: Fm Tentaskrivning.
Tisdag: Se senaste inlägget
Onsdag: Skulle få se Rihanna i Globen. Trodde jag. Världsstjärnan blev istället sjuk och jag och Jakob fick tillsammans med 13000 andra gå ut ur den glob som vi hade gått in genom 40 minuter tidigare. Istället blev det ostar och kex hemma i mitt lilla rum i Nockeby. Sällskapet räddade helt klart den kvällen..
Torsdag: åkte hem mot Edsbyn. Fastnade i två trafikolyckor efter E4 vilket ledde till jag anlände 45 min sent till den enda träning jag skulle få vara med på på länge. Hann dock vara med på det roligaste, mot två mål, vilket inte blev lika roligt när upptäckten om min försvunna kondition blev uppenbarad. Resten av kvällen blev de mys framför tvn med mamma.
Fredag: lunch på kyrkan m. familj, sedan slingades håret ljusare. Skönt! Mat hos mormor kl 17 och sedan vidare till paret Lindh kl 19. Det blev en hyvens kväll!
Lördag: åkte på innebandy med en oerhört karismatisk vän vid namn Axel Lindh (se bifogad bild) Indianerna vann och kunde glatt ugga vidare. Sedan blev det mat hemma på sälgs väg med trevligt sällskap. Klockan slog 18 och det var dags att träffa kusinerna. Alla drog till Max och sedan avslutades kvällen framför en enorm godisskål hos Häggbloms i Knåda och Kung Fu Panda 2. Hann även med en snabb visit hem till Johans nya lya.
Söndag: hemfärd till storstaden. Anlände till mitt rum 18.00. Anton och Erik kom förbi, jag gjorde scones. Gabbe kom. Gabbe gick igen. Erik och Anton hittade chatroulette där dom satt i två timmar och sjöng för stackars brasilianare. Dom åkte hem och nu ligger jag här i min säng och ska sova. Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: